یزدفردا: معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در هر شهرستانی چند نانوایی به عنوان پدافندی مشخص شده تا در مواقعی مانند قطع گاز بتوانند نان مورد نیاز مردم را با سوخت جایگزین تامین کنند.

به گزارش یزدفردا: محمد علی شاه‌حسینی در نشست صد و بیست و هفتمین کارگروه آرد و نان استان یزد، با بيان اينکه موضوع آرد و نان از اهميت بسیار بالايي برخوردار است، اظهار داشت: يکي از کالاهايي که دولت يارانه آن را قطع نکرده ، آرد است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با تاکيد بر تامين به موقع و باکيفيت آرد براي نانوايی های استان یزد  گفت: در شهرستان‌ها، ارائه تسهيلات به نانوايی‌ها با جديت بيشتری صورت گيرد.
 
وی در خصوص تعيين قيمت، سهمیه و ساماندهی واحدهای خشکه پز در استان یزد  افزود: در اين راستا مقرر شد کميته کارشناسی در اسرع وقت تصميم گيری کند.

شاه‌حسيني در مورد نانوايی‌های پدافندی در استان یزد  گفت: در هر شهرستانی چند نانوايی به عنوان پدافندی مشخص شد تا در مواقعی مانند قطع گاز بتوانند نان مورد نياز مردم را با سوخت جايگزين تامين کنند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد افزود: مقرر شد، چند نانوايی با مصرف آرد کامل در نقاط مختلف شهر با قيمت مصوب راه‌اندازی شود.

 شاه‌حسینی، همچنين بر لزوم تامين نان بيمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و واحدهای بزرگ با تخصيص آرد و پخت نان در همان مجموعه ها تاکيد کرد.

وی عنوان کرد: اگر تامين نان در استان با مشکل مواجه شود  و در بحث عرضه و تقاضا نسبتی وجود نداشته باشد با اولويت و مشارکت نانوايی‌ها نسبت به راه‌اندازي توليد نان انبوه در اولويت  اول و مرحله بعد نسبت به احداث کارخانه نان اقدام خواهيم کرد.

بررسی مباحث مرتبط با کيفيت نان در استان، نظارت بر عملکرد واحدهاي نانوايی و شناسايی واحدهاي متخلف ، بررسی علل تعطيلي غير مجاز برخي نانوايي ها و تامين سهميه برخي واحدهايی که با کمبود آرد روبرو هستند، از مباحث دیگر  اين نشست بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا